SolidWorks >> Rysunki >> nieogarniam własciwości
Autor Wypowiedź
2018-11-27, 14:48
Pomógł 0 raz(y).
Witam

Jestem początkujący w solidzie i mierze się teraz z robieniem technologii urządzeń, każde składa się z wielu blach śrub i innych, wszystko jestem w stanie zrobić ale wpisywanie z palca wymiarów ramki granicznej czy mas czy powierzchni to masakra jakaś. Wiem że inni to robią w automacie ale próbowałem przypisywać wartości i nie działa...
nie ogarniam jak połączyć wartość z listy elementów ciętych do tabelki rysunkowej lub dostosowanych właściwości
jak robić działania matematyczne na tych wartościach

czy ktoś jest w stanie mi to łopatologicznie jak 2latkowi krok po kroku wytłumaczyć? albo podesłać jakiś szablon który bym mógł przerobić na własne potrzeby?

a tak poza tym:
czy jest opcja zrobienia szablonu w solidzie gdzie do rysunku części lub złożenia bym tylko wrzucał plik a tam by już pojawiała się automatycznie BOM lista i zdefiniowane widoki? np rozłożonej blaszki i izometryczny + 2 standardowe?

jak się robi tabele gięć by zmieniało naddatek w zależności od grubości i materiału?
 
2018-11-27, 16:16
Pomógł 5 raz(y).
wg mojej wiedzy:
1. Nie da się łatwo połączyć właściwości z listy elementów ciętych (tj. wymiar ramki granicznej) z dostosowanymi właściwościami lub notatkami z szablonu rysunku (można to zrobić za pomocą makra). Można natomiast połączyć tą właściwość z tabelą BOM. Jak na rysunku poniżej:


2.Właściwości typu powierzchnia czy masa można powiązać z dostosowanymi właściwościami. Jak na rysunku poniżej:


Aby takie właściowści pojawiały się w szablonach rysunków potrzebna jest odpowiednia składnia w notatkach. Np. aby wyświetlana była masa należy wpisać w notatce "$PRPSHEET:"Mass"". Link z pomocy Solida odnośnie mapowania zmiennych masz poniżej:
http://help.solidworks.com/2017/Polish/EnterprisePDM/Admin/c_mapping_variables_SOLIDWORKS.htm?id=dbc7ec75df934a9ea65a0b0c7c8d6d20#Pg0