SolidWorks >> Inne tematy >> Konstrukcja Ramy Motocykla
Autor Wypowiedź
2019-09-08, 18:01
Pomógł 0 raz(y).
Część,
jeśli chodzi o Solida i ogólnie projektowanie w takich programach jestem trochę zielony, a złożyło się tak, że muszę zaprojektować ramę motocykla.
Moje pytanie brzmi czy zrobić to przez konstrukcje spawane czy projektować poszczególne elementy osobno i robić z tego złożenie? Czy może jest jeszcze inny sposób na to?
 
2019-09-09, 05:19
Pomógł 36 raz(y).
Witam,

Taką ramę wykonaj tylko i wyłącznie w konstrukcji spawanej.
Kąty, dopasowania rur, profili itd. będziesz miał od ręki, a jakieś korekty, modyfikacje, automatycznie w konstrukcji spawanej SW to wykona. Jest to dużo, dużo szybciej i wygodniej. Jeśli wykonasz już gotową ramę, a potrzeba będzie zrobić dokumentację dla każdego członu - elementu osobno, to nie ma żadnego problemu.
Rób to od samego początku w szkicu 3D, a później dopiero 2D i odbicia lustrzane - piszę z doświadczenia.

Jeśli będą jakieś problemy pisz, z chęcią pomogę. SW2019.

Pozdrawiam.

 
2019-09-10, 17:04
Pomógł 0 raz(y).
Chciałbym wykonać ramę jak na tym zdjęciu. To robię najpierw szkic 3D i robię z tego konstrukcję spawaną tak? A jak dodać elementy które nie są rurami?
 
2019-09-10, 18:42
Pomógł 0 raz(y).
Udało mi się coś zrobić... tylko pytanie jak dodać pozostałe elementy żeby wyszło mniej więcej coś jak na tym zdjęciu?
 
2019-09-10, 20:54
Pomógł 4 raz(y).
Zdjęcia nie ma ale aby dodać inne elementy należy pejść na operacje i dodać brakujące elementy.
Pzdr.
 
2019-09-11, 07:40
Pomógł 36 raz(y).
    Szpakowski Krzysztof
    Zdjęcia nie ma ale aby dodać inne elementy należy pejść na operacje i dodać brakujące
    elementy.
    Pzdr.

Witam.
Wstaw zdjęcie, będzie dużo łatwiej, lub plik (model) 3D.

Jeśli masz już szkic, a człony są z rur, a chcesz wstawić profile, to wykonujesz ,tak samo jak rury. opierając się na tym szkicu lub dodatkowym nowym szkicu.

Pozdrawiam.
 

PSWUG

Strefa Resellera

Publikuj

Społeczność

Ankieta

Linki