SolidWorks >> Wizualizacje >> Przekroje na renderingu
Autor Wypowiedź
Projektant
2021-04-15, 16:24
Pomógł 0 raz(y).
Panowie, chciałbym wrzucić na cięte powierzchnie kreskowanie, żeby wyglądało to elegancko i łatwiej można było zidentyfikować co jest przecięte a co jest detalem.
Przykład w załączeniu. Da się to jakoś zorganizować inaczej niż ciąć ręcznie i nanosić mapy?

 
CSWP, CSWE, CSWI *** solid-blog.pl ***
2021-04-15, 19:16
Pomógł 405 raz(y).
Na renderingu czy na widoku cieniowanym? Bo to zasadnicza różnica.

Najszybciej to zrobić w rysunku przekrój/półprzekrój, następnie włączamy izometryczny widok przekroju. Kreskowanie można poprawić po zaznaczeniu ściany - i wyłączeniu kreskowania materiału.

Z resztą identycznie, jeżeli w modelu wytniemy fragment, w rysunku można w trybie cieniowanym na izometrii dodać kreskowanie materiału (karta adnotacje).




 
Projektant
2021-04-16, 08:15
Pomógł 0 raz(y).
Chodzi oczywiście o rendering.
Model cieniowany w rysunku, sprawa jest dla mnie oczywista.
Ani dla renderingu ani dla modelu nie znalazłem takiej możliwości.
 
CSWP, CSWE, CSWI *** solid-blog.pl ***
2021-04-16, 09:15
Pomógł 405 raz(y).
Można stworzyć materiał kreskowany i jego nałożyć (nawet taki jest - gwint lub inne kreski).
Ale moim zdaniem nie będzie to dobrze wyglądać jak dojdzie światło, scena i cień.

Lepiej chyba na ciętych ścianach zastosować kolor czerwony - tak się bardzo często pokazuje w realu np. przekroje silników.

BTW. To powyżej to nie jest rendering tylko screen z programu z RealView. Na pewno masz na myśli rendering w PhotoView/Visualise?
 
Projektant
2021-04-16, 09:43
Pomógł 0 raz(y).
Podany przeze mnie przykład nie pochodzi ani z Visualize ani z PhotoView. To zwykły widok środowiska.
Możliwości oznaczenia ciętych ścian nie znalazłem ani przy pomocy PhotoView, ani w Visualize. Przy tak wielu partach ciętych oznaczenie jednym kolorem, czy nawet kilkoma nie daje efektu. To będą wizualizacje umieszczane na arkuszach A1/A0 więc przejście z kreskowaniem przez arkusz rysunku, nawet dużego da słabą jakość w modelu cieniowanym
Gwint niestety też nie. Poszukam innego środowiska do wykonania renderingów.
Dziękuję za pomoc.
 

PSWUG

Strefa Resellera

Publikuj

Społeczność

Ankieta

Linki

RSS

BOT