SolidWorks >> Złożenia >> Obliczenie długości pasa
Autor Wypowiedź
2016-01-14, 09:05
Pomógł 0 raz(y).
Witam
NA początku zaznaczę, że z SW pracuję od niedawna dlatego niektóre zdawane przeze mnie pytania mogą wydawać się głupie...
Do sedna
Projektuje mechanizm maszyny z pasem skrętnym. Koła oczywiście nie leżą w jednej płaszczyźnie. Pas będzie oplatał nieruchomą obudowę łożyska 1 zaginał się na łożyskach 2 kończąc na wałku 3. Cały zespół będzie obracany poprzez koło pasowe przymocowane do trzpienia 4 a pas powodować będzie dodatkowy obrót wałka 3 (do którego od góry będzie przymocowany pojemnik, na rysunku wałek 3 wrzucony jest tylko poglądowo).
Szukałem sporo w internecie ale nie znalazłem odpowiedzi.
1.Potrzebuję narysować ścieżkę pasa tak żeby znać jego długość.
2. Czy jest szansa żeby po narysowaniu pasa wrzucić to do badania ruchu żeby zobaczyć jak to się zachowuje?

 
CSWP, CSWE, CSWI *** solid-blog.pl ***
2016-01-14, 09:45
Pomógł 405 raz(y).
Był już taki temat, nie jestem pewien czy na tym forum. Ale do rzeczy, jest w SOLIDWORKS operacja o nazwie Pas/łańcuch, która świetnie by się sprawdziła jeżeli pas leżałby na jednej płaszczyźnie. Oczywiście tutaj nie leżą więc nie da się jej użyć.

Ogólnie nie ma takiego narzędzia ponieważ pas musi się odkształcić (jego długość na górze będzie mniejsza niż na dole). Jedyna możliwość to narysowanie po kawałku z pomocą powierzchni lub wyciągnięciem po ścieżce (z krzywymi prowadzącymi).

Na co ma odpowiedzieć badanie ruchu? Operacja pasa wspomniana wyżej służy do powiązania kół z uwzględnieniem proporcji średnic i kierunku obrotu. Ale jest to powiązane na sztywno, podobnie jak wiązanie kół zębatych. Żeby cokolwiek badać należy raczej zdefiniować kontakty i przyłożyć moment, program uwzględnia luzy itp.
 
.
2016-01-14, 12:50
Pomógł 52 raz(y).