SolidWorks >> Złożenia >> BUDZIK
Autor Wypowiedź
2014-04-02, 07:34
Pomógł 0 raz(y).
Witajcie, ten temat będzie rozwojowy i chciałbym w miarę postępu prac uzyskać od bardziej doświadczonych kilka drobnych rad. Otóż odrabiam szwagrowi pracę domową, celem jest model budzika modelowany z natury a więc mam kompletny budzik w częściach i teraz go po kolei przerysowuję.
Niektóre części trzeba będzie wprawić w ruch ale nie będziemy "uruchamiać" całego mechanizmu tylko tak dla oka, żeby się balans kołysał, i obracały wskazówki. Czy gdybym chciał jednak zakręcić pozostałymi kołami zębatymi to czy program nie będzie chciał animować jeśli wskaże wzajemna kolizję części ? Biorę to pod uwagę bo raczej nie będę w stanie przerysować modułów zębatek z jakąś straszną dokładnością. Ewentualnie można jakos wyłączyć raportowanie o błedach w złożeniu żeby animacja działała ?
 
Panienka do wszystkiego
2014-04-02, 08:29
Pomógł 66 raz(y).
Witam,

przy animacji nie ma znaczenia, przy symulacji na pewno tak. w Zalaczniku prosty model z "krzywymi" wiazaniami mechanicznymi (uzebienia). Mozna krecic...

Pozdr. tomek

http://www.pswug.info/image/forum/forum_760_1_1475_6437.zip
 
2014-04-02, 12:29
Pomógł 0 raz(y).
Super, to juz coś wiem. Na wprawianie w ruch jeszcze przyjdzie czas, teraz mam jeszcze parę dylematów.
Mechanizm trzymają w kupie dwie blachy z otworami w których siedzą ośki zębatek, będzie ciężko zmierzyć ich pozycje. Pomyslałem żeby zeskanować je do plaskiego obrazu i sobie go podłożyc do odrysowania. Na pewno moge w programie coś takiego zrobić, czy powinienem to robić jako teksturę na ścianie bryły na której następnie otworzę szkic czy jest jakaś dedykowana metoda ?
 
2014-04-02, 15:29
Pomógł 18 raz(y).
Możesz wstawić dowolny obraz tworząc nowy szkic i z paska narzędzia wybrać>>narzędzia szkicu>>obraz w szkicu...gdy już go wstawisz należy wyskalować...możesz posłużyć się liniami konstrukcyjnymi i je zwymiarować lub w SW2014 masz specjalne do tego narzędzie...
 

PSWUG

Strefa Resellera

Publikuj

Społeczność

Ankieta

Linki

RSS

BOT