SolidWorks >> Złożenia >> Flo Simulation-badanie docisku
Autor Wypowiedź
2010-10-22, 20:48
Pomógł 0 raz(y).
Witam, częścią mojej pracy magisterskiej jest wyznaczenie docisku aerodynamicznego modelu przedstawionego poniżej.
Pytanie: jak wyznaczyć składową docisku całego modelu na poszczególne osie kół?
Do tej pory wstawiałem global goals normal force w kierunku pionowym. Jednak zauważyłem, że przy badaniu samego nosa docisk wynosi 2300N a całego bolidu 900N i nie rozumiem dlaczego tak się dzieje. Czy flow uśrednia wartości i wyrzuca dopiero wynik? Zależy mi na w miarę rzeczywistych winikach dlatego piszę. Pozdrawiam
 
Mechanical Engineer
2010-10-23, 11:06
Pomógł 3 raz(y).
Tak na logike to przód takiego bolidu wg mnie powinien być bardziej dociśnięty, żeby nie przydarzył się taki wypadek jak czasem przy Dragsterach że przód pojazdu odfruwa. FlowSimulation wyświetla wartość uśrednoną, maksymalną i minimalną, jesli chcesz wyznaczyć docisk na poszczególnych kołach lepiej zamiast global goals zdefiniować point goals albo surface goals
 
2010-10-23, 11:30
Pomógł 0 raz(y).
Problem w tym, że to jest złożenie i nos jest osobnym komponentem, który nie będzie uwzględniony jak ustawię surface lub point goals to weźmie mi pod uwagę tylko tą powierzchnię lub punkt na danej powierzchni(przynajmniej do takich wniosków doszedłem).
Łączna wartość downforce jaką chce uzyskać to ok 6000N. I to jest tylko wartość z aerodynamiki, przed uwzględnieniem masy bolidu.
Poniżej badanie nosa we flow, jednak w złożeniu wygląda to zupełnie inaczej.
 
Mechanical Engineer
2010-10-24, 16:29
Pomógł 3 raz(y).
Fkat, z tego co udało mi się sprawdzić to jeśli ustawisz surface goal na ścianie np. koła to uzyskasz siłę (różną na kołach przednich i tylnich) jaką płyn wywiera na to koło, z tym że nie robisz analizy samego koła a całego złożenia dlatego najrozsądniej będzie zastosować global goal tak jak to robiłeś do tej pory i uzyskany dosisk rozłożyć na poszczególne koła. Niestety musisz tutaj uwzglednić pewne przybliżenie (po pierwsze: jeśli uzyskany docisk podzielisz prze 4 to na każdą oś będzie działać taka sama siła co w rzeczywistości chyba nie ma miejsca, po drugie: obliczony docisk dla global goal będzie wartością średnią dla całego modelu więc należy sie spodziewać że np. wartość dla przedniego skrzydła będzie inna niż dla tylnego spoilera). Można jeszcze ewentualnie użyć narzędzia surface parameters (pozaznaczać odpowiednie ściany i dla nich wyświetlić siłę normalną z tym że może to byc trochę uciążliwe ze wzgledu na dużą ilość ścian w modelu). Niedawno robiłem swoją pracę dyplomową m.in we Flow i wierz mi że ciężko jest idealnie odwzorować rzeczywistość i trzeba pójść na jakiś kompromis. Z tego co mi wiadomo bardziej zaawansowany pod wzgledem badań przepływu jest Fluent wykorzystywany m.in do takich analiz.
 
2010-10-25, 12:26
Pomógł 0 raz(y).
Najlepiej, jakby zmusić flow do wyznaczenia normalnej po dlugosci bolidu z wartościami wypadkowymi z całej szerokości. Tylko nie wiem czy istnieje taka możliwość.
 
Mechanical Engineer
2010-10-25, 15:44
Pomógł 3 raz(y).
O ile sie orientuje z automatu tego we Flow nie zrobisz, możesz utowrzyć szkice (jeden w osi symetrii modelu i kilka poprzecznych) i na ich podstawie porobić wykresy XY ale musisz się liczyć z tym, że tworząc taki wykres nie zaznaczysz parametru normal force. Jedyną przydatną wartością którą można tam "zachaczyć" jest ciśnienie i dopiero z niego policzyć siłę ale jest to troche czasochłonne podejście jak widzisz.
 

PSWUG

Strefa Resellera

Publikuj

Społeczność

Ankieta

Linki

RSS

BOT