SolidWorks >> Złożenia >> Wieza stalowa - projekt
Autor Wypowiedź
2010-11-06, 13:08
Pomógł 0 raz(y).
Witam wszystkich na forum.
Mam do zrobienia projekt wiezy widokowej o konstrukcji stalowej. Czy ktos juz mial z tym doczynienia?. Jak rozwiazac problem zmieny katow pochylenia poszczegolnych pieter?. Oraz jak przeprowadzic udana analize statyczna za pomoca simulation ( problem z siatka)? 
mile widziane propozycje literatury, najlepiej pdf oraz cokolwiek:). pozdrawiam
 
Mechanical Engineer
2010-11-06, 13:54
Pomógł 3 raz(y).
Domyślam się, że ten projekt będziesz tworzył przy użyciu narzędzi "Konstrukcji spawanej" zatem później z analizą (siatką) nie powinno być wiekszego problemu-generator siatki utworzy elementy belkowe, które w wersji 2010 możesz łączyć z siatką powierzchni albo bryły. Projekt zapewne bedzie dość duży gabarytowo wiec dla skrócenia czasu obliczeń warto pomyśleć o uproszczeniach;) Niestety, co do samej konstrukcji nie pomogę ponieważ nie mam doświadczenia w takich projektach.
 
CSWP, CSWE, CSWI *** solid-blog.pl ***
2010-11-08, 18:42
Pomógł 405 raz(y).
Wieża widokowa może być wytworem architekta, bo chyba sposób budowy nie jest określony żadną normą. Równie dobrzr wieża może się składać z 2 - 4 słupów kratowych i podestu i wcale nie musi się zawężać - przykładem mogą być konstrukcje billboardów lub tablic reklamowych przed marketami.
Wydaje się, że jedynym słusznym rozwiązaniem będzie użycie szkicu 3D i modułu konstrukcji spawanej. Łatwiej też będzie wykonać analizę dla belek.
Nie wiem czy znajdziesz dokładnie literaturę z "projektowania wież widokowych" - raczej trzeba zaadoptować inne rozwiązanie pod tym kątem. Może coś więcej napiszesz, czy wolnostojąca, jaka wysoka, udźwig itp.
 
Mechanical Engineer
2010-11-08, 21:18
Pomógł 3 raz(y).
Tak sobie pomyślałem, że możesz coś poszperać w literaturze dla budowlańców-oni też się zajmują projektowaniem takich konstrukcji
 
2010-11-16, 22:06
Pomógł 0 raz(y).
dzieki za odp.