SolidWorks >> Złożenia >> Nóż DA/OTF
Autor Wypowiedź
2012-11-19, 20:18
Pomógł 0 raz(y).
Witam!
Jestem totalnym laikiem w obsłudze tego programu i nie wiem jak zrobić kilka rzeczy. Chciałem wykonać taki projekt, aby sprawdzić czy to w ogóle będzie działało.
- Przede wszystkim chodzi o umieszczenie elementu w kształcie litery L na miejsce wskazane strzałką, dokładnie tak jak jest obrócone, ale BEZ wiązania tych elementów. Teoretycznie poradziłem sobie z tym problemem, przez zrobienie wiązań, a później ich usunięcie, ale może można zrobić to łatwiej. Tutaj obrazek:
http://zapodaj.net/1ae68affe568f.png.html
- Składając wszystkie części do kupy chciałbym, żeby nie przenikały przez siebie. Przy funkcji przemieszczania obiektów jest taka opcja, ale wystarczy, że nacisnę przycisk OK i wszystko wraca do poprzedniego stanu.
- Po drugiej stronie ma być wykonany dokładnie taki sam zabieg, a obie części w kształcie litery L połączone sprężyną/gumką recepturką w "rynnie" widocznej na obrazku. Znalazłem taką opcję w zakładce Badanie Ruchu, ale nie wiem jak to ustawić aby działało.
Z góry dzięki za odpowiedź.
 
.
2012-11-20, 07:16
Pomógł 52 raz(y).
Witam,
Nie wiem w czym Ci przeszkadzają wiązania, ale to nie moja sprawa. Wiązania są najprostrzym sposobem ustawienia części w złożeniu. Jeśli nie są potrzebne to zamiast usuwać je później, lepiej używać wiązań zaznaczając opcję "Użyj tylko do ustalenia pozycji"
Pozdrawiam
 
CSWP, CSWE, CSWI *** solid-blog.pl ***
2012-11-20, 10:57
Pomógł 405 raz(y).
Żeby cokolwiek sprawdzić trzeba dodać wiązania. Nie rozumiem w sumie tego podejścia. Nawet jeżeli jest coś spięte gumą to są jakieś zależności ruchowe. Gumy nie można symulować ale sprężynę już tak. Więc może za pomocą sprężyny w badaniu ruchu da się to sprawdzić. Samo stwierdzenie, że "będą się poruszać w rynnie" to już odbiera jakieś stopnie swobody. Może po prostu dodaj grawitację, zdefiniuj pary kontaktowe i dodaj sprężynę...
 

PSWUG

Strefa Resellera

Publikuj

Społeczność

Ankieta