SolidWorks >> Powierzchnie >> Zaokrąglanie krawędzi między dwoma powierzchniami
Autor Wypowiedź
**********************
2012-07-06, 12:50
Pomógł 0 raz(y).
Witam!
Jestem bardzo początkującym użytkownikiem SW. Zrobiłem sobie model Nissana 350z. Nadkole to jedna powierzchnia, a część boczna (drzwi i błotniki) to druga. I chciałem zaokrąglić krawędź między tymi płaszczyznami. Gdy po prostu kliknę zaokrągl wuskakuje informacja, że krawędzie laminarne nie mogą być zaokrąglane. Postanowiłem więc połączyć te dwie powierzchnie. I tu pojawia się problem, gdyż nie wiem co zrobić, by móc tą krawędź zaokrąglić. Próbowałem nawet połączyć te powierzchnie. Za pierwszym razem nie dało się. Wyskoczył komunikat, że muszę zmienić tolerancję, ale zmiana tolerancji nie przyniosła oczekiwanych rezultatów. Postanowiłem połączyć prawie wszystkie powierzchnie samochodu. Tym razem zadziałało, ale nadal nie mogę dokonać zaokrąglenia. Co robić?
Z góry dziękuję za pomoc.
Pozdrawiam ;)
 
CSWP, CSWE, CSWI *** solid-blog.pl ***
2012-07-06, 13:21
Pomógł 405 raz(y).
Powierzchnie muszą być przede wszystkim przycięte. Istnieje co prawda możliwość zaokrąglenia nieprzyciętych i niepołączonych powierzchnie - robi się to za pomocą zaokrąglenia ścian - wówczas program sam przytnie.

Lepiej chyba to zrobić ręcznie, czyli przyciąć następnie połączyć i wówczas standardowym zaokrąlgeniem krawędzi można to zrobić.

Z tego co widzę, to znacznie zmienia się krzywizna i może być problem.
 
**********************
2012-07-06, 13:35
Pomógł 0 raz(y).
Ale ja przycinałem te powierzchnie. Pod spodem (pod nadkolem) nie ma żadnych "niepotrzebnych" fragmentów - wszystkie zostały przycięte.
;)
 
CSWP, CSWE, CSWI *** solid-blog.pl ***
2012-07-06, 13:49
Pomógł 405 raz(y).
Krawędzie laminarne to takie, gdzie nie są w pełni zszyte, czyli są jakieś mikro przerwy. Należałoby je połączyć operacją połącz z zaznaczoną kontrolą przerw.

Nic więcej nie powiem nie widząc modelu...
 
**********************
2012-07-06, 13:53