SolidWorks >> CAE - Simulation >> Zdefiniowanie obciążenia.
Autor Wypowiedź
2012-08-03, 13:15
Pomógł 0 raz(y).
Witam, jestem początkującym użytkownikiem programu. Projektuje żuraw przyścienny i mam problem ze zdefiniowaniem obciążenia. W łatwy sposób można przyłożyć siłę na całą powierzchnie, ewentialnie krawędź. Ja chciałbym przyłożyć obciążenie w taki sposób aby symulowało styk kół wózka jezdnego z bierznią, z zagadnienia Hertza wyliczam sobie jaka jest powierzchnia styku i chciałbym przyłożyć siłę właśnie na 4 małych prostokątach na płaskiej powierzchni jezdnej. Czy jest jakaś możliwość, żeby narysować szkic i siłę przyłożyć na powierzchni szkicu? Jak to zrobić? Proszę o poradę.
 
www.sylwester.blajer.org/blog
2012-08-03, 15:56
Pomógł 3 raz(y).
Robisz to na dwa sposoby.

1. Na powierzchni na której chcesz przyłożyć obciążenie wydzielasz fragment np poprzez rzutowanie szkicu na powierzchnię poprzez narzędzia lini podziałowej,czy rzutowania krzywej. W ten sposób masz obszar powierzchni do przyłożenia obciążenia.
2. Podczas zakładania obciażenia masz opcję podziału powierzchni szkicem. Czyli to samo co wyżej, jednak w poleceniu obciażeń.

Trzeba więcej szczegółów, to pisz.
 
2012-08-03, 17:04
Pomógł 0 raz(y).
Dzięki za podpowiedź, spróbuje pokombinować, na pierwszy rzut oka widze problem bo przy robieniu szkicu drugim sposobem, nie mam aktywnego wymiarowania i cieżko cos precyzyjnie narysować. Jeżeli zrobie dwa kwardat i zdefiniuje siłę np 1000N to ona sie równomiernie rozłoży po 500 na każdy?
 
www.sylwester.blajer.org/blog
2012-08-06, 16:15
Pomógł 3 raz(y).
Jeżeli zakładasz obciążenie do dwóch powierzchni to jest opcja czy ma być sumarycznie, czy na każdy osobno. Sprawdż ustawienia podczas zakładania obciążenia.
 
CSWP, CSWE, CSWI *** solid-blog.pl ***
2012-08-06, 18:51
Pomógł 405 raz(y).
Czy sumarycznie czy na zaznaczenie to zależy od wersji, bo kiedyś tego nie było.