SolidWorks >> CAE - Simulation >> SW Simulation - opinie
Autor Wypowiedź
2012-12-21, 11:06
Pomógł 0 raz(y).
Witam serdecznie,

ostatnio musiałem "na szybko" coś policzyć i przyszedł mi z pomocą moduł Simulation. Wyniki jakie uzyskałem wyglądały wiarygonie. Słyszałem jednak dużo opinii sugerujących, iż jest to typowa zabawaka i chwyt marketingowy a nie poważne narzędzie MES. Niestety nie mam doświadczenia z innymi systemami i powołuje się tylko na zasłyszane opinie od doświadczonych konstruktorów.

Chciałbym Was zapytać o wiarygodność wyników obliczeń przeprowadzanych przez SW oraz o wasze subiektywne odczucia. Może macie jakieś bezpośrednie porównania z innymi systemami.

Mnie np. dość razi fakt, że system próbuje zrobić wszystko za mnie. Wcześniej miałęm styczność z obliczeniami w I-deas'ie i tam wszystko bazowało na świadomości i wiedzy konstruktora z zakresu MES.



Pozdrawiam
 
SW 2011 SP5.0
2013-01-04, 13:33
Pomógł 6 raz(y).
Ponowamiam pytanie kolegi. Warto zajmować się symulacją od strony SolidWorks czy nie? Słyszałem takie same opinie jak wyżej.
 
2013-01-04, 14:41
Pomógł 0 raz(y).
Te opinie to zazwyczaj czarny marketing konkurencji SW.
Najbardziej obiektywnym sposobem oceny jest:
-porównanie wyników z SW z wynikami doświadczalnymi
-porównanie z wynikami z innych systemów CAE

Simulation z SW (dawniej Cosmos) bazuje przecież na tych samych wzorach co inne systemy MES.
 
CSWP, CSWE, CSWI *** solid-blog.pl ***
2013-01-04, 20:48
Pomógł 405 raz(y).
    Strzelecki Zbigniew
    Witam serdecznie,
   
    ostatnio musiałem "na szybko" coś policzyć i przyszedł mi z pomocą moduł Simulation. Wyniki
    jakie uzyskałem wyglądały wiarygonie. Słyszałem jednak dużo opinii sugerujących, iż jest to
    typowa zabawaka i chwyt marketingowy a nie poważne narzędzie MES. Niestety nie mam doświadczenia
    z innymi systemami i powołuje się tylko na zasłyszane opinie od doświadczonych konstruktorów.