SolidWorks >> Inne tematy >> Animacja ruchu i problem z grafiką
Autor Wypowiedź
2010-10-18, 20:17
Pomógł 0 raz(y).
Witam!
Używam SW 2007 i mam z nim problem :/ . Podczas modelowania, po wybraniu kolejnej operacji i wybieraniu np. jakiegos konturu, pojawia mi się jakiś bajzel na ekranie. Coś w stylu tego co pokazałem na obrazku. Myślę że to jakieś problemy z grafika lub ustawieniami ale chciałbym się upewnić.

http://img145.imageshack.us/i/beztytuucpm.jpg/
Problem jest troche irytujący a nie chciałbym zmieniać wersji bo ta mi w zupełności wystarcza do nauki.
Kolejnna sprawa dotyczy animacji ruchu. Mianowicie mam zrobioną śrubę i nakrętkę. Chciałbym żeby śruba się obracała, powodując ruch wzdłużny nakrętki. Przy czym nakrętka się nie obraca. Nie wiem jak tego dokonać. Do tej pory udało mi się zrobić żeby nakrętka poruszała się po śrubie, ale śruba jest nieruchoma.
Pozdrawiam!
Wojciech Gil
 
CSWP, CSWE, CSWI *** solid-blog.pl ***
2010-10-18, 21:12
Pomógł 405 raz(y).
Ad1. Tak na szybko bez wnikania w detale, sprubój włączyć przyspieszenie programowe w narzędzia>opcje>wydajność>użyj programowego openGL (żeby opcja była aktywna trzeba pozamykać wszystkie dokumenty).
 
Ad2. W nowszych wersjach jest wiązanie tzw śrubowe, w kategorii wiązań mechanicznych - niestety chyba w 2007 jeszcze nie było dostępne. W starszych wersjach można to zrealizować składając obrót i przesów w tej samej jednostce czasu. Ruch wzdłużny można zrealizować poprzez wiązanie odległośc lub przez napęd a obrót dodając moment obr. w napędzie.
 
2010-10-18, 21:32
Pomógł 0 raz(y).
Co do pierwszej porady to faktycznie pomogło, nie ma już jakichś dziwnych obrazków ale Solid zaczął wolniej działać :/ np. przy przybliżaniu/ oddalaniu modelu występują skoki a tego wcześniej nie było. A czy ma znaczenie to że zainstalowanego mam solida 32 bit a windowsa mam 64 bitowego? Czy wersja SW x64 będzie działać płynniej ?
A co do drugiej porady to sprawdzę jutro bo dziś nie mam już czasu.
P.S. Jak najprościej można zrobić w solidzie blachę ryflowaną ?? Bo teraz próbowałem i zrobiłem to za pomocą lustra a nasepnie wyciągnięcia. Nie wiem czy szyk liniowy nie byłby lepszy( tylko czy nie zamuli komputera :D ). I czy można po wykonaniu takiej blachy ją zagiąć pod kątem 60 stopni z dwóch stron, tak żeby uzyskać cos na kształt trapezu równoramiennego bez dolnej podstawy? Jeśli to nie miejsce na taką dyskusje to zamieszczę odpowiedni temat w innym działe.
Pozdrawiam!
 
CSWP, CSWE, CSWI *** solid-blog.pl ***
2010-10-18, 21:36
Pomógł 405 raz(y).
Jak zrobić blachę? Nałożyć teksturę... i nikt mnie nie przekona, że inny sposób ma jakiś sens.
 
2010-10-18, 21:47
Pomógł 0 raz(y).
Prosiłbym jeszcze o odpowiedź czy ma znaczenie na wydajność to że mam solida 32 bity a system mam 64 bitowy. Bo jak tak to zmieniam solida i już :P
 
CSWP, CSWE, CSWI *** solid-blog.pl ***
2010-10-18, 21:50
Pomógł 405 raz(y).
Sama zmiana wersji programu niewiele wniesie z mojego doświadczenia. Z win x64 chodzi głównie o brak ograniczenia w ilości RAMu.
Reasumując - reinstalacja nie ma sensu.
 
2010-10-18, 22:09
Pomógł 0 raz(y).
Dziekuję za odpowiedzi. Jeszcze pytanie do blachy. Czy istnieje jeszcze jakiś inny sposób w miarę łatwy? Bo z tymi teksturami to moze być problem bo jestem początkującym uzytkownikiem solida i uważam że tekstury to za głęboka woda dla mnie, przynajmniej teraz.
Chcę mieć powierzchnie ryflowaną na powierzczhni tej zagiętej blachy.
http://img689.imageshack.us/img689/8666/blachl.jpg
Mogę oczywiście zrobić szkic i zrobić wyciągnięcie ale trochę z tym roboty jest a poza tym nie zrobi mi sie powierzchnia ryflowana na zgięciu blachy bo nie jest  to powierzchnia planarna.
 
CSWP, CSWE, CSWI *** solid-blog.pl ***
2010-10-18, 22:34
Pomógł 405 raz(y).
W przypadku blach jest jedna zasada - jednakowa grubość!!!
W związku z tym nie można zrobić takiego wzoru. Można by to zrobić wyłącznie za pomocą operacji formowania blachy ale dla małego wzoru w stosunku do grubości blachy będzie to niewykonalne.
Pytanie jest, po co to robić? Przecież można to opisać, sam model powinien być uproszczony. Ogólnie dążymy do eliminacji pamięciożernych operacji, które z punku widzenia modelu nic nie wnoszą. To tak jakby ktoś chciał zamodelować siatkę drucianą...
Co do tekstury załącze jutro screena.
I taka prośna na koniec - staraj się zadawać pytania w odpowiednim dziale bo to ułatwia innym wyszukiwanie i zapewnia porządek na forum:)
-----------------------------------
edit:

Jeszcze raz zaznaczam, rozwiązanie zależy od konkretnego przykładu. Nie spotkałem się z tym, żeby w dokumentacji wymiarować te wzory, po prostu traktuję to jak zwykłą blachę. Chodzi o to, że po rozłożeniu tekstura w tak prostym przypadku też się "rozłoży", jednak w bardziej skomplikowanym przypadku teksturę należy przypisać do ścian w kilku etapach dbając o to, by się ze sobą pokrywała na załamaniach.
Jak dodać kolor/teksturę poczytaj w helpie, najłatwiej wskać ścianę/ny i przeciągnąć z prawej strony obrazek. W moim przypadku użyłem grafiki z netu zapisanej do formatu  *,p2m, który czyta solidworks.
 

PSWUG

Strefa Resellera

Publikuj

Społeczność

Ankieta

Linki

RSS

BOT