Autor | Wypowiedź |
2010-11-10, 22:01
Pomógł 0 raz(y).
|
Dlaczego w SW jak patrzę na dół bryły czyli w strone góry to układ współrzędnych pokazuje że w tą strone jest oś "Y" a nie "Z" przecierz naprzykład jak położe kostke na blacie i patrze na nią z góry to od stołu w strone mojego wzroku powinna biec oś "Z" na blacie jest np zero i wartosci z wzrastaja w strone wzroku, a w moim SW jest to "Y" Czy można to jakoś zmienieć żęby było normalnie po licku.!!! |
|
|
Panienka do wszystkiego
2010-11-10, 22:36
Pomógł 66 raz(y).
|
Witam, to jest ok. A bierze sie to stad, ze widok z "przodu" (w odniesieniu do 2 D) lezal i lezy na plaszczyznie X-Y. Pozdr. tomek |
2010-11-10, 23:12
Pomógł 0 raz(y).
|
Ja cie kręce ale to popieprzone , to teraz jak położe na stole frezarki kawałek metalu (kostki) z której będę chciał wyfrezować element który wyrysowałem w solidzie to patrzac na niego z góry będę widział wedłóg współrędnych przód a nie góre przedmiotu - ale Jaja. Zawsze musi być pod góre No to zapytam jeszcze tak. Przecież ta cała zabawa z rysowaniem ma służyc pomoca w późniejszym np wyfrezowaniu elementu na frezarce numerrycznej. jezeli współżędne będą zamienione to może sie okazać że nasz element wogóle nie bedzie możliwy do wykonania jak to w takim razie połączyć |
|
|
Panienka do wszystkiego
2010-11-10, 23:31
Pomógł 66 raz(y).
|
Witam, mylisz sie bracie... (0) lewy gorny rog : X (+) w prawo, Y(-) do Ciebie, Z(-) na dol - w material. Tak bylo, jest i (pewnie) bedzie. Pozdr. tomek |
2010-11-11, 00:00
Pomógł 0 raz(y).
|
Merta Tomasz Witam, mylisz sie bracie... (0) lewy gorny rog : X (+) w prawo, Y(-) do Ciebie, Z(-) na dol - w material. Tak bylo, jest i (pewnie) bedzie. Pozdr. tomek to w takim razie i tak jest nie tak bo na zdjeciu widocznym powyżej zielona strzałka powinna byc skierowana w drugą strone chyba że ten kierunek oznacza "-Y" i wtedy było by to ok ale o ile wiem to strzałki pokazują rosnące wartości a nie malejące? |
|
|
Panienka do wszystkiego
2010-11-11, 01:29
Pomógł 66 raz(y).
|
Czesc, tu sie z toba nadal nie zgodze - moja wypowiedz odnosila sie do Maszyny (Uklad koord.) f-my Hurco. Zwroc uwage, ze (Z) tez wskazuje na (-). Jak obrocisz, to masz tak jak zwykle - x(+) w prawo, y(+) od ciebie i z(+) w kierunku wzroku. Ogolnie zasada jest taka, ze przy wykonywaniu rysunkow obraca sie widok tak, aby baza (0) lezala w gornym, lewym rogu. A regule trzech palcow znasz? Pozdr. tomek |
2010-11-11, 09:59
Pomógł 2 raz(y).
|
Kwestie ustawienia zera na maszynie CNC to już wogóle pominę. I wcale nie za duże znaczenie ma jak są osie w SW położone, o ile wogóle można powiedzieć, że ma. W przypadku części modelowanych w kontekście złożenia, (korzystająć z płaszczyzn, krawędzi czy wierzchłko innych części) osie zamodelowanej częsci mogą być kompletnie dziwnie położone - i co wtedy? Co do modelowania w 3d - nie służy wcale tylko do tego, żeby później tem model zrobić na maszynie CNC, raczej można powiedzieć "czasem się zdarza, że służy". Co do osi - tak kolega ma jak sobie kolega namalował. Trzeba się było zastanowić na której płaszczyźnie szkicować i w którą stronę wyciągać. |
|
|
2010-11-11, 10:42
Pomógł 0 raz(y).
|
No regułe trzech palcow znam tylko że to nic nie zmienia i te całe wyjasnienia też . Jeżeli (Z) ma wskazywać zagłębianie to strzałka w dół moim zdaniem nie wskazuje na (-) tylko na (+)czym bardziej w dół tym większe (Z) i jeżeli wyrysuje np sześcian to potem generując G-code do maszyny mam właśnie przyrostowe wartości. jeszcze to zaraz sprawdze. "Zwroc uwage, ze (Z) tez wskazuje na (-). Jak obrocisz, to masz tak jak zwykle - x(+) w prawo, y(+) od ciebie i z(+) w kierunku wzroku" Powiem tak -żadne z wyjaśnień mnie nie przekonuje bo za każdym razem jeśli ustawimy dwie osie to trzecia jest nie tak. np to co klega pisał powyżej że jak układ będzie w górnym lewym rogu jntuicyjnie powinno byc : x(+) w prawo(zgadzam sie ) y(+) odemnie w głąb ekranu ( zgadzam się ) ale już Z w kierunku wzroku jest bez sensu bo powinno być od rogu w dół co oznzcza jak kolega pisał wczesniej zagłębianie frezu w materiał. zilustrowałem to na przykładzie bryły mój układ to ten z kropką. Jeżeli tzw. intuicyjne posługiwanie programami tego typuma tak wyglądać to współczuje wszystkim którzy walczą ze swoją intuicją tak jaka ja. Dla mnie jak wskazuje przód bryły to ma byc przód a nie przód dla jakich osi a góra to góra. |
|
|
2010-11-11, 11:06
Pomógł 0 raz(y).
|
Tobjański Przemysław Kwestie ustawienia zera na maszynie CNC to już wogóle pominę. I wcale nie za duże znaczenie ma jak są osie w SW położone, o ile wogóle można powiedzieć, że ma. W przypadku części modelowanych w kontekście złożenia, (korzystająć z płaszczyzn, krawędzi czy wierzchłko innych części) osie zamodelowanej częsci mogą być kompletnie dziwnie położone - i co wtedy? Wtedy te osie mnie nie interesują bo każdy z elementów mojego złożenia jest wyrysowany jako jedna niepodzielna część i to właśnie uklad współrzędnych tej pojedyńczej części jest istotny a nie układ w złożeniu. bo na obrabiarkach wykonywane są pojedyńcze elementy a nie cału wyrób. gotowy projekt dzieli się na elementy i do każdego z nich generuje kod sterujący obrabiarką i to współrzędne tego kodu powinny być tak ustawione aby intuicyjnie odzwierciedlały proces obróbki. Co do modelowania w 3d - nie służy wcale tylko do tego, żeby później tem model zrobić na maszynie CNC, raczej można powiedzieć "czasem się zdarza, że służy". Dla mnie to podstawa. to co zaprojektuje chce potem wykonac na maszynie inaczej nie ma to zupełnie sensu. A czemu miało by to służyć?? straceniem czasuna rysowanie na komputerze!!!?? . Co do osi - tak kolega ma jak sobie kolega namalował. Trzeba się było zastanowić na której płaszczyźnie szkicować i w którą stronę wyciągać. Znów wracamy do tego samego - jak bryłe chce obejrzec z góry to powinna to byc góra obrabianego materiału -kostki tzw. przygotówki. a nie przód! |
|
|
CSWP, CSWE, CSWI *** solid-blog.pl ***
2010-11-11, 11:18
Pomógł 406 raz(y).
|
Zawsze można podczas eksportu wskazać nowy układ współrzędnych, który w dowolnym momencie można wstawić z menu wstaw > geometria odniesienia > układ współrzędnych. Poza tym nie wydaje mi się, żeby w CAM'ie aż tak trudno było odpowiednie zorientowanie części. Ja przykładowo spotykam się z różnymi modelami i raczej to nomalne, że trzeba je reorientować w układzie 3D. A już na pewno podczas projektowania nie zastanawiam się nad tym, na której płaszczyźnie wstawić szkic, żeby widok powiedzmy od przodu był taki a nie inny. Do tego jest wiele innych narzędzi albo w CADzie albo w CAMie. ps. Czy coś jest górą czy dołem czy lewno-prawo zależy od zwrotu strzałek - zawsze można wykonać obrót Shift+ 2x strzałka w prawo lub lewo o 180° . |
|
|
Panienka do wszystkiego
2010-11-11, 12:43
Pomógł 66 raz(y).
|
Witam, > Ulaski Michał > No regułe trzech palcow znam tylko że to nic nie zmienia i te całe wyjasnienia też . .....> zakladam, ze zdurnialem do reszty... Obejrzyj, pomysl i przeanalizuj co podpowiadaja Koledzy. Pozdr. tomek |
2010-11-11, 13:13
Pomógł 0 raz(y).
|
|
|
|
Panienka do wszystkiego
2010-11-11, 14:36
Pomógł 66 raz(y).
|
Czesc Michal, wkurzylem Cie do reszty czy zapomniales cos napisac? Jak nie zdechne do wieczora, to moze zrobie Ci male video... Pozdr. tomek |
2010-11-11, 15:14
Pomógł 0 raz(y).
|
Dzięki za wyrozumiałość ale chyba po to jest forum żeby takie rzeczy wyjaśniać. poza tym analizujac wszystkie te wywody doszedłem do wniosku nie wiem czy mnie zrosumiesz alę ze geometria trójwymiarowa przedstawiana na płaszczyźnie czasami robi przekłamania bo masz np. złudzenie ze przedmiot na który patrzysz jest skierowany do ciebie a tak naprawde jest od ciebie dopiero poruszony i ustawiony pod innym kątem obrazuje prawde. Poza tym w tym wszystkim nie zauważyłem ( nie dotarło to do mnie ) że napisałeś że zagłębianie w materiał to (-Z) a nie (Z) i ten minus wszystko zmienia. |
|
|
technolog drewna
2010-11-11, 15:54
Pomógł 1 raz(y).
|
Wg mnie zeby wszystko było dobrze to płaszczyzna przednia powinna zamienic sie z górna. Kiedys sprawdzałem TopSolida i tam wszystkie komendy sa podporzadkowane układowi. Nie było nazw tylko klikało sie na groty strzałek, wiec i tu mozesz sobie tak robic, tylko ze w poronaniu do SW TopSolid to typowy Cam, wiec tam jest obowiazek prawidłowego zorientowania elementu. Zapomniałem dodac ze mozesz sobie zmienic nazwe płasczyzn i wtedy twoj problem sie rozwiaze :) |
|
|
Panienka do wszystkiego
2010-11-11, 17:45
Pomógł 66 raz(y).
|
Witam szanownych Kolegow. Poniewaz zdycham ide teraz do chaty.... Ale jutro, jak odzyje, napisze wam co ja o tych (z przodu, z boku i z gory) widokach, plaszczyznach sadze. Pozdr. tomek |
2010-11-11, 23:06
Pomógł 0 raz(y).
|
Turski Michał Wg mnie zeby wszystko było dobrze to płaszczyzna przednia powinna zamienic sie z górna. Kiedys sprawdzałem TopSolida i tam wszystkie komendy sa podporzadkowane układowi. Nie było nazw tylko klikało sie na groty strzałek, wiec i tu mozesz sobie tak robic, tylko ze w poronaniu do SW TopSolid to typowy Cam, wiec tam jest obowiazek prawidłowego zorientowania elementu. Zapomniałem dodac ze mozesz sobie zmienic nazwe płasczyzn i wtedy twoj problem sie rozwiaze :) Sądze tak samo. Jak sie zamieni płaszczyzne przednia z górna (ich nazwy ) to bedzie ok tylko pozostaje jeszcze problem widoków na pasku z komendami których sie chyba zmienić nie da i wtedy jak bedę chciał zobaczyć przód (widok ) elementu to program wyświetli góre. |
|
|
2010-11-11, 23:17
Pomógł 0 raz(y).
|
na tym foto poprawiłem układ współrzędnych i teraz wyraznie widać że zagłębianie w materiał jest na (-Z) . ale w dalszym ciagu pozostaje problem że płaszczysna przednia nazwana tak jak pisał kolegoa Tomek dlatego że lezy w osiach X i Y nie pasuje mi do intuicyjnego położenia bryły w przestrzeni i kropka. To powinna być GÓRA!!! |
|
|
Panienka do wszystkiego
2010-11-12, 12:08
Pomógł 66 raz(y).
|
Czesc Michal, nie pasuje mi do intuicyjnego położenia bryły w przestrzeni i kropka. jak wezme jako przyklad telewizor albo samochod, to owszem jest przod, gora i bok. Ale jak wezme (przesadzajac) kostke Rubika to d..a. Co chce przez to powiedziec: ja nie zwracam uwagi na takie niuance, rysuje kazdy model na plaszczyznie przedniej. Tylko w zlozeniu glownym zwracam na to uwage. Na poczatku mojej "kariery" w SWX probowalem sie zastanawiac co przod, co bok a co gora. Ale doszedlem do wniosku, ze to nie ma sensu bo i tak w zlozeniu musze te czesci "posklejac". Co do rysunkow wykonawczych, to tez musze je tak wykonywac, jak wymaga tego obrobka mechaniczna. Pozdr. tomek |
2010-11-26, 19:27
Pomógł 3 raz(y).
|
Merta Tomasz Czesc Michal, ja nie zwracam uwagi na takie niuance, rysuje kazdy model na plaszczyznie przedniej. Tylko w zlozeniu glownym zwracam na to uwage. Na poczatku mojej "kariery" w SWX probowalem sie zastanawiac co przod, co bok a co gora. Ale doszedlem do wniosku, ze to nie ma sensu bo i tak w zlozeniu musze te czesci "posklejac". Pozdr. tomek Witam. jest to prawda jeżeli musisz każdą częśc pozycjonować w złożeniu za pomoca więzów- jest pracochłonne i czesto zdażaja sie błedy przebudowy złożenia. Złości mnie to w SW. Jestem zwolennikiem pracy z cżeścią już w przestrzeni złożenia, tzn rysuje częsc dokładnie w przetrzeni gdzie częśc ta sie znajduje, po wczytaniu częśc " wskakuje" dokładnie w swoje położenie, najlepiej jak będzie powiązana linkiem z inną częścia... jeszcze dokładnie tego nie czuję w SW i nie moge znaleźć odpowiednika Publication z Catii, ale pracuje na tym i dużo sobie obiecuje po SW2010 ( juz firma przechodzi - zależności wspólkooperacji ). Może ktoś ma opracowana metodologie pracy w SW sposobem który opisałem..chetnie sie wymienię doświadczeniami. pozdrawiam nezka |
|
|