Autor | Wypowiedź |
Zniesmaczony postawą Firmy CADWORKS
2011-05-11, 09:41
Pomógł 0 raz(y).
|
Dzień Dobry. Nazywam się Sebastian i jestem przedsiębiorcą. Swoja działalność prowadzę od 10 lat i jest to przetwórstwo tworzyw sztucznych. W dalszej części posta opisze sytuacje jak mnie spotkała z firma CadWorks która jest reselerem programu Solidworks. W 2010 roku postanowiłem że nasza firma w zakupi oprogramowanie wspomagające projektowanie. Nasz konstruktor „starej daty” do tej pory wszystkie rysunki wykonywał ręcznie (rapidograf, kalkulator, itp), a jak miał bardziej skomplikowane rzeczy do przeliczenia to wykorzystywał w tym celu starą wersje MegaCada, ale i tak rysował na kalce. Wybór nowego programu padł na Solidworksa. Po krótkich poszukiwaniach znalazłem firmę CadWorks (która nie była największa z całej grupy sprzedawców Solidworksa w Polsce) ale szybko zareagowała na moje zapytanie. Pojawił się handlowiec , zrobił prezentacje, wszystko bardzo fajnie, negocjacje ceny, warunków sprzedaży, wybór źródła finansowania – zakup. Szkolenie odbyło się u nas w firmie w stopniu podstawowym ( dwa dni - płatne dodatkowo), konstruktor opanował rysowanie niezbyt skomplikowanych brył, nauczył się robić rysunki - i nadal wszystko fajnie. Jakiś czas od szkolenia , listem poleconym przyszła UMOWA na świadczenie Subskrypcji. Jednostronicowa kartka A4, wypisane obie firmy, Uprawnienia wynikające z tytułu wykupienia subskrypcji na pół strony, w dolnej części umowy warunki pozostałe: czas trwania umowy na jeden rok która wygasa w dniu tym i tym. Kolejny punkt że umowa się przedłuża Automatem na kolejny rok , chyba że ją wypowiemy 30 dni przed końcem wygaśnięcia umowy. Z racji iż z wykształcenia nie jestem prawnikiem, nie zwróciłem zbytnio uwagi na zapis punktów. No bo jeśli coś wygasa z dniem tym i tym to nie może się przedłużyć automatycznie ? Umowę podpisałem, ładnie odesłałem, minął 1 rok. Mamy 1 kwietnia 2011r, listonosz przynosi listem poleconym kopertę z firmy Cadworks. Otwieram i widzę fakturę z terminem płatności 14 dni na kwotę 7 402,07 zł brutto tytułem - Wznowienie usługi subskrypcji SW Professional – 1 rok. Początkowo wybuchłem śmiechem no przecież 1 kwietnia, ale faktura prawdziwa i w uwagach faktury: dotyczy umowy subskrypcji z dnia …. Ręce mi opadły i już się nie śmiałem. Od momentu zakupu SW handlowiec kontaktował się zemną jeden raz zaraz po zakupie programu, później odszedł z firmy CADWORKS. Kolejny kontakt dostałem mailem od Pana Grzegorza S. (konsultant techniczny), jak później sprawdziłem kontakt był 1 dzień po przysługującym mi prawie do rozwiązania umowy subskrypcji. Mailu informuje mnie o nowym adresie email - Pomocy technicznej, zaprasza na szereg webinariów (video-konferencje), i tutaj cytuje: „Chciałbym dodatkowo przypomnieć o kończącej się usłudze subskrypcji pod koniec tego miesiąca, tj. 31.03.2011. Jako że jesteście Państwo naszymi klientami mamy przygotowaną dla Państwa specjalną ofertę. Liczę na kontakt z Państwem w celu przedłużenia subskrypcji.”Żyjąc w nieświadomości o zapisie odnośnie Automatycznego przedłużeniu się umowy, zająłem się swoimi sprawami w firmie. Zaznaczę tutaj, że maila od Pana Grzegorza S. dostałem 1 dzień po przysługującym mi prawie do rozwiązania umowy subskrypcji, co oznacza że już wtedy wiedział że ma mnie w garści, ale zaznaczył że ma przygotowana specjalna ofertę. Wracam do dnia 1 kwietnia i faktury na 7 402,07 zł. Zwróciłem się do Pana Grzegorza S. o anulowanie faktury gdyż nie chcę korzystać z subskrypcji z racji iż nie potrzebuje żadnej pomocy technicznej oraz że nie dokonywałem żadnych aktualizacji po 1 kwietnia. Odpowiedz była odmowna, zgodnie z umową wystawili fakturę i muszę ją zapłacić. Kolejny mail, z prośba o obniżenie tej faktury skoro Pan Grzegorz S. sam napisał że ma przygotowaną specjalna ofertę dla mnie. Niestety kolejny raz odmowa i oficjalne pismo od Pana Tomasz Sz.(wspólnika) że zgodnie z umową muszę zapłacić. Dodam że kwota 7 402.07 zł jest przeliczona z oficjalnego Cennika Dassault Solidworks Systemes i nie zawiera żadnego rabatu. W/w cenik znalazłem dopiero na stronach Solidexpert. Nie pomogły moje argumenty iż kupiłem w czerwcu 2010 r kolejny program EdgeCam i łączna kwota zakupu obu programów SW i EC przekracza 65 tyś zł netto. Że jestem ich lojalnym klientem, który w przyszłości może zakupić kolejne narzędzie pracy. Firma CADWORKS jest nieugięta i na żadne ustępstwa nie pójdzie. I tu mój apel, drodzy przyszli klienci firmy Cadworks, dokładnie czytajcie co podpisujecie i z kim. Bo na dzień dzisiejszy moją sprawę prowadzą prawnicy, a ja sam czuje się zniesmaczony postawą firmy Cadworks. Czy bym komuś polecił w/w firmę ? moja odpowiedz – na pewno nie, bo o ile kontakt przed sprzedażny bardzo chwalę, tak po już bardzo krytykuję. Z checią odpowiem na wszystkie pytania i będe informował o toczącej się mojej sprawie. Pozdrawiam Sebastian |
|
|