Autor | Wypowiedź |
2014-12-13, 19:52
Pomógł 0 raz(y).
|
Cześć, nigdy nie pisałem makra ani tym bardzie generatora modeli 3D z możliwością wprowadzania parametrów. Czy napisanie takiego generatora powiedzmy z 7 parametrami będzie trudne? Gdzie znajdę informację jak się do tego zabrać ? Chodzi mi o coś podobnego jak np. generatory kół zębatych. pozdrawiam |
|
|
2014-12-14, 13:21
Pomógł 18 raz(y).
|
Witam!!!... Nie znam się na pisaniu makr ale proponował bym przemyśleć utworzenie takiego generatora w samym Solidzie...np. za pomocą tabeli konfiguracji lub równań...dwa przykłady które u mnie spełniaja się świetnie... do kół modułowych prostych i spiralnych... i do kół łancuchowych... |
2014-12-14, 14:42
Pomógł 0 raz(y).
|
a widzisz dzieki. Na studiach zrobiłem take coś na zasadzie funkcji w Catia V5. Powiedz mi są gdzie w necie jakieś przykłady lub poradniki do takiej zabawy? |
|
|
2014-12-14, 15:02
Pomógł 18 raz(y).
|
...jest tego mnóstwo w necie...przykładów Ci nie podam bo sam gdy się uczyłem szukałem i szukałem i poszczególne klocki składałem w całość ;) ...musisz nauczyć się tworzyć równania , ale silniejszym narzędziem wydaje mi się tabela konfiguracji... w niej możesz sterować wszystkimi parametrami części ... no i tak jak ja zrobic takie niby "okno dialogowe" ... jasne że makra mają napewno wieksze możliwości... ale mi to wystarczy ;)...raz zrobioną część możesz zapisać jako szablon... |
Wykonam każde makro w SolidWorks
2014-12-14, 19:30
Pomógł 12 raz(y).
|
Napisanie makra generującego prosty model nie jest trudne jeżeli masz podstawy programowania w VBA. Problemy pojawiając się wtedy, gdy później chcemy mieć kontrole nad już wygenerowanym modelem tj. chcemy go zmodyfikować lub wygenerować współpracujące drugie koło, dodać wiązania z poziomy kodu itp.. Nie jest to już takie proste dla "początkującego", ale da się ;) http://www.adksolid.com/pl/przekladnia-zebata |
|
|
2014-12-14, 20:47
Pomógł 0 raz(y).
|