SolidWorks >> Modelowanie części >> Wypełnienie przestrzeni w modelu
Autor Wypowiedź
2015-07-28, 11:23
Pomógł 0 raz(y).
Witam
Na początku chciałbym przeprosić jeżeli umieściłem temat w niewłaściwym dziale. Jestem początkującym użytkownikiem i nie znam profesjonalnego określenia mojego problemu - może się to wiązać z niedopasowanym tematem.

Teraz opiszę mój problem:

Miałem do zaprojektowania wypraskę dla obrabiarki CNC pod konkretny model, który też zaprojektowałem.
Jako początkowy użytkownik SW nie wiedziałem o narzędziach do form oraz o modelowaniu powierzchniowym.

Zamodelowałem obiekt 3D pod który będzie tworzona tzw. wypraska. Model tworzyłem za pomocą podstawowych operacji: tworzyłem płaszczyznę, rysowałem szkic a następnie w zależności co chciałem osiągnąć wyciągałem bądź obracałem etc. na końcu zaokrąglałem krawędzie.
Tak wygląda model pod który będzie tworzona ta wypraska:



Aby stworzyć tą wypraskę/formatkę zrobiłem tak, że narysowałem szkic na jednej z płaszczyzn oraz wyciąłem przez obrót. Następnie jeżeli zostały mi jakieś ścianki zbędne usuwałem je za pomocą polecenia: Usuń ścianę w zakładce Powierzchnie. Tak o to z modelu 3d zacząłem robić wypraskę. Teraz chcę wypełnić przestrzeń wewnątrz między ramionami a podstawą- tak aby otrzymać obiekt wypełniony w środku.




Mając taki model zacząłem kombinować jak wypełnić tą przestrzeń. Znów zrobiłem szkic między ramionami, wyciągnąłem go a następnie zbędne części usunąłem przez wycięięcie przez obrót. Wszystko fajnie ale mam pustą przestrzeń od spodu tu, gdzie są ramiona. Na górze musi być małe wgłębienie na ramiona.






Prróbowałem już operacji odciśnięcia, gniazda, połącz/wytnij, oraz próbowałem zaprojektować formę na model 3d i z niego wyciągnąć tą "wypraskę". Wydaje mi się, że ze względu na brak wiedzy o modelowaniu powierzchniowym mam z tym taki problem, czy można te obiekty przekształcić na obiekty bryłowe?