SolidWorks >> Modelowanie części >> Jak zrobić spiralę z rurki karbowanej?
Autor Wypowiedź
2010-09-24, 22:23
Pomógł 0 raz(y).
Witam! Chcę narysować spiralę z rurki karbowanej (mam SW 2007)? Próbowałem wyciągając płaszczyzny, ale nie wyszło.Jestem bardzo początkującym w tej dziedzinie i nie znam jeszcze wszystkich funkcji Solida. Myślałem nad szykiem po krzywej lub wyciągnięciem po helisie obiektu (kawałka rurki lub samego karbu), ale nie potrafię tego wykonać. W załączeniu kawałek takiej rurki jaki udało mi się stworzyć. Proszę o pomysły.
 
CSWP, CSWE, CSWI *** solid-blog.pl ***
2010-09-25, 09:13
Pomógł 405 raz(y).
Z tego co widzę obiekt nie ma zwojów tylko zwyłe wypukłości powtórzone w szyku.
Dlatego można to zrobić poprzez obrót cieknkościenny powtarzalnego fragmnetu i później szykiem liniowym powielić albo można zrobić wyciągnięcie (rdzeń), następnie albo przez obrót albo przez wyciągnięcie + zaokrąglenie jeden z karbów i oczywiście powielić. W tej technice na końcu trzeba dodać skorupę by uzyskać obiekt cienkościenny.
 
2010-09-25, 20:04
Pomógł 0 raz(y).
Chyba nie wyraziłem się dość precyzyjnie. Chodzi mi o sposób wykonania spirali z rurki karbowanej a nie samej rurki.
 
2010-09-26, 09:18
Pomógł 3 raz(y).
Witam.
Na ile znam SW to nie zrobisz tego w tym programie...
Catia robi to co chcesz, ale tez trzeba sie pogimnastykowac.
Jak masz catie, zrob model w catii , zapisz jako solid i importuj do SW
pozdrawiam
nezka
 
2010-09-26, 13:58
Pomógł 2 raz(y).
To rzeczywiście nie znasz SW. Jak ma zrobić w CATII skoro ma SW??? Na pirackiej kopii ? Czy ma sobie kupić dla jakiejś rurki? Założę się, że jestem w stanie tą przeniesamowicie trudną rzecz wykonać nawet w chińskiej podróbce autocada (ZWCAD) chociaż modelowanie 3d w ałtokadach uważam za jakieś nieporozumienie i szczyt masochizmu.