Autor | Wypowiedź |
2017-11-30, 17:25
Pomógł 0 raz(y).
|
Witam, robiłem prostą śrubę trapezową. Gwint do napędu stołu w drukarce. Za pomocą operacji wycięcia po prowadnicy na helisie, nic trudnego. Ale pierwszy raz wyrzuciło mi coś takiego. Coś jest nie tak, bo robiłem już nie raz śruby napędowe i kiedyś wszystko cykało dobrze. |
|
|
CSWP, CSWE, CSWI *** solid-blog.pl ***
2017-11-30, 20:39
Pomógł 406 raz(y).
|
Wygląda jak błąd wyświetlania. Ale żeby mieś pewność, na karcie oceń wybierz Sprawdź i czy tam nie wyrzuca błędów geometrii. Jeżeli są błędy to naprawiamy geometrię, jeśli to błąd wyświetlania - można z tym żyć. Oczywiście to też da się naprawić ale zdalnie to trudno coś podpowiedzieć. |
|
|
2017-12-01, 09:01
Pomógł 0 raz(y).
|
Niby jest to błąd geometrii, tylko ja taką geometrię wycięcia stosowałem kiedyś. Solid works przy robieniu gwintów i wycinaniu po helisie działa bardzo mozolnie. Jakby się wieszał, kiedyś to odbywało się znacznie szybciej. Takie same błędy wyrzuca mi gdy operacji gwintu. Już nie mówiąc o tym, że wiesza się program przy operacji gwintu. Udało mi się utworzyć nacięcie, zmieniając troszkę geometrię gwintu. Jednak i tak przy tworzeniu działa to bardzo mozolnie. Edytowanie w drzewku jakiejś operacji to z 60 sekund oczekiwania. Zostałby jeszcze problem znikającego modelu w złożeniu na perspektywie przy obracaniu. |
|
|
.
2017-12-01, 10:22
Pomógł 52 raz(y).
|
Tworzenie takiej geometrii jak wyciąganie po helisie przy dużej ilości obrotów jest mozolne dla każdego programu CAD. Jest to wbrew pozorom bardzo skomplikowana geometria. Dlatego jeśli to nie jest konieczne np dla CAM, to należy jej unikać. Dla celów wizualizacji lepiej stosować proste wycięcie jednego wrębu powielone szykiem. |
|
|
2017-12-02, 07:15
Pomógł 0 raz(y).
|
No właśnie te wycięcia gwintu pełnią rolę estetyczną przy renderowaniu. Chodzi tobie o podobne wręby jak przy śrubach w toolsie. Zapamiętam na przyszłość. |
|
|
2017-12-02, 10:48
Pomógł 36 raz(y).
|
Łoziński Tomasz No właśnie te wycięcia gwintu pełnią rolę estetyczną przy renderowaniu. Chodzi tobie o podobne wręby jak przy śrubach w toolsie. Zapamiętam na przyszłość. Witam, Rolę estetyczną gwintu, to taki widok jak niżej Nie obciąża to programu SW, a efekt jest właśnie taki jw. |
|
|
2017-12-02, 13:52
Pomógł 0 raz(y).
|
A jak to wygląda przy renderingu pytanie ? |
|
|
CSWP, CSWE, CSWI *** solid-blog.pl ***
2017-12-02, 16:48
Pomógł 406 raz(y).
|
Do renderingu musi być wykonany fizycznie zarys. Ewentualnie jest szansa na utworzenie wypukłości na podstawie mapowania obrazu (zakładka wykończenie powierzchni). Generalnie taka powinna być zasada, wszystkie gwinty typowe pokazuje się w formie tekstury (poprzez wstaw > adnotacje > oznaczenie gwintu). To pozwala też pokazać poprawnie gwint w rysunku. Fizycznie gwinty powinno się wycinać wyłącznie pod kątem wizualizacji, instrukcji montażu itp, oraz w sytuacji, kiedy gwint jest nietypowy i musi być wykonany na podstawie geometrii 3D. ps. Nawet jeżeli ten gwint jest już wycięty, to można (trzeba - moje zdanie) robić konfiguracje uproszczone, gdzie gwint jest wygaszony podczas normalnej pracy. Ale to oddzielny temat, czyli odpowiednie upraszczanie by pracowało się wydajniej. |
|
|
2018-03-06, 09:13
Pomógł 0 raz(y).
|
A nie możesz użyć operacji gwint? |
|
|
2018-03-07, 19:43
Pomógł 3 raz(y).
|
Tomasz, a w czym chcesz wykonać rendering oraz jak duże zbliżenie chcesz wykonać na gwint? Jeśli zbliżenie jest duże i na pierwszym planie to tak, gwint musi zostać fizycznie wykonany, nie znaczy to jednak, że musi być na całej długości walca. Spróbuj zrobić model, który powielisz w programie do wizualizcji, łączenie modeli można ewentualnie czymś "przykryć". Jeśli zbliżenie jest średnie lub małe oraz gwint nie jest na pierwszym planie to najczęściej stosuje się mapowanie tekstur. Programy takie jak SW Visualize oferują manipulacje kilkoma teksturami jednocześnie, które pozwalaja naprawdę na realistyczny efekt, a praca kamerą pozwoli oszukać wzrok. |
|
|