SolidWorks >> Modelowanie części >> Skalowanie
Autor Wypowiedź
Anderk
2020-03-05, 12:52
Pomógł 0 raz(y).
Witam wszystkich :)
Mam zagwozdkę.
Czy można po utworzeniu modelu bryłowego ze szkicu 3D ze skalować samą długość trzpienia?
Zaznaczam samą długość.
A jak nie to czym sam szkic 3D można ze skalować? Szukam rozwiązania muszę tego trzpienia wydłużyć o 1.4 %

 
CSWP, CSWE, CSWI *** solid-blog.pl ***
2020-03-05, 14:55
Pomógł 406 raz(y).
Jedyna opcja to Dopasuj splajn, wówczas można szkic 3D proporocjonalnie rozciągać.
 
Anderk
2020-03-05, 18:55
Pomógł 0 raz(y).
Witam , Panie Pawle na etapie modelowania ?
Tzn przed wyciągnięciem po ścieżce?
 
2020-03-05, 20:17
Pomógł 4 raz(y).
Chodzi ci o ten element?



W zasadzie wszystko jedno który aby był prostokreślny. Użyj polecenia Przenieś Ściany. Zaznaczasz wszystkie ściany do przesunięcia a jako kierunek wybierasz element szkicu 3D który jest w osi wydłużanego/skracanego członu lub płaszyznę/ścianę prostopadłą do niego.

 
CSWP, CSWE, CSWI *** solid-blog.pl ***
2020-03-05, 20:27
Pomógł 406 raz(y).
Jeżeli chodzi o sam trzpień to nie widzę potrzeby skalowania szkicu - zrozumiałem, że chodzi o większy fragment. Skoro tylko trzpień to użyłbym skali niejednorodnej, skalując po kierunku wdłuż osi o te 1,4%. Tylko musi być odcięty jako oddzielna bryła, a później ewentualnie połączony po przeskalowaniu.
 
2020-03-05, 20:28
Pomógł 4 raz(y).
    Kęska Paweł
    Jeżeli chodzi o sam trzpień to nie widzę potrzeby skalowania szkicu - zrozumiałem, że chodzi o
    większy fragment. Skoro tylko trzpień to użyłbym skali niejednorodnej, skalując po kierunku
    wdłuż osi o te 1,4%. Tylko musi być odcięty jako oddzielna bryła, a później ewentualnie
    połączony po przeskalowaniu.

Tyle że otwór w trzpieniu stanie się owalny a czoło też ulegnie zmianie.
No i po co kombinować gdy wystarczy jedna operacja?
 
Anderk
2020-03-05, 20:41
Pomógł 0 raz(y).
Chodzi o cały kształt, kształt ze szkicu 3d
 
CSWP, CSWE, CSWI *** solid-blog.pl ***
2020-03-05, 20:44
Pomógł 406 raz(y).
Krzysztof - skalowanie (zapewne na skurcz) nie ma nic wspólnego z przeniesieniem ściany. Otwór staje się owalny, by po skurczeniu był okrągły... taka ciekawostka.

A jak ma być cały kształt przeskalowany to skalujemy jednorodnie i już. Jeżeli wyłącznie długośc - to jak wcześniej napisałem.
 
Anderk
2020-03-05, 20:47
Pomógł 0 raz(y).
Cały kształt ale tylko wzdłużnie. Dokładnie chodzi o skurcz gumy.
 
Anderk
2020-03-05, 20:48
Pomógł 0 raz(y).
    Bernat Andrzej
    Cały kształt ale tylko wzdłużnie. Dokładnie chodzi o skurcz gumy. Na średnicy jest inny procent i zrobiłem to przez proste wyciągnięcie po ścieżce 3D z pliku importowanego
 
Anderk
2020-03-05, 20:49
Pomógł 0 raz(y).
Cały kształt ale tylko wzdłużnie. Dokładnie chodzi o skurcz gumy. Na średnicy jest inny
    procent i zrobiłem to przez proste wyciągnięcie po ścieżce 3D z pliku importowanego
 
2020-03-05, 21:12
Pomógł 4 raz(y).
No to się skomplikowało. Bo również długości łuków się zmienią. Czyli pozostaje raczej rzeźba w gównie... Chyba że zrobisz najpierw skalowanie o wartość skurczy jednorodnie (we wszystkich osiach a dopiero później nadaj właściwą średnicę. Np poprzez offset cylindrycznych ścian.
 
Anderk
2020-03-05, 21:14
Pomógł 0 raz(y).
Ooo chyba że taka spróbuję ...jest to jakiś pomysł ,może i to będzie najlepsze wyjście tej sytuacji
 
2020-03-05, 21:16
Pomógł 4 raz(y).
Na przyszłość precyzuj o co chodzi. Nakombinowałem się o jaki trzpień chodzi :)
 
Anderk
2020-03-05, 21:19
Pomógł 0 raz(y).
Heh , spoko dzięki narazie , jutro to sprawdzę
 

PSWUG

Strefa Resellera

Publikuj

Społeczność

Ankieta

Linki

RSS

BOT