Autor | Wypowiedź |
2022-05-07, 18:17
Pomógł 0 raz(y).
|
Witam. Od jakiegoś czasu próbuję wymodelować ślimaka który ma transportować/ustawiać w odpowiedniej odległości butelki. Można wykonać prosty ślimak za pomocą wycięcia za pomocą wyciągnięcia profilu po ścieżce (helisie). Wygląda ładnie, ale nie spełnia swojej funkcji gdyż nie mieszczą się w nim butelki ustawione prostopadle do ślimaka. Im większy skok helisy tym gorzej ponieważ profil wycięcia jakby podąża za helisą nie w taki sposób w jaki poruszała by się butelka co powoduje przewracanie się butelek. Następną opcją jest wycięcie po ścieżce obiektem bryłowym wtedy wyciągnięta bryła jakby obcina więcej na dole i na górze dzięki czemu butelki mają tyle miejsca ile potrzeba. Problem w tym, że obiekt musi mieć profil okrągły, a butelki które mają się poruszać po ślimaku są prostokątne. Próbowałem jeszcze szyku obiektów opartym na krzywej (helisie). Powtórzyłem butelkę 200 razy dookoła i otrzymany kształt wyciąłem w wałku. Wydaje się że jest lepiej ale jest ten sam problem co w opcji nr1 - butelka jakby przekrzywia się tym bardziej im większy jest skok helisy. No i w tym przypadku powstaje tysiące powierzchni i linii na modelu czego żaden CAM nie łyknie. Ślimak ma wyglądać mniej więcej tak: https://zapodaj.net/cd022b927003e.png.html W moim przypadku to ślimak o średnicy 80mm o zmiennym skoku na początku (powiedzmy zaczynającym się od skoku 40mm), następnie rozwijającym się do skoku 170mm na końcu. Butelka ma przekrój 30mm x 45mm , zaokrąglona na krawędziach R5. Wysoka na około 100mm. Jest jakiś sposób żeby wymodelować ślimaka ze zmiennym skokiem taki żeby pasowały do niego butelki które nie są okrągłe? Ma ktoś doświadczenie z produkcja takich ślimaków? |
|
|