Autor | Wypowiedź |
2012-05-12, 17:18
Pomógł 0 raz(y).
|
Hej, od dłuższego czasu usiłuję zamodelować sensownie reflektor, a właściwie szkło reflektora od FSO Warszawy (M20) do mojej pracy magisterskiej, ale z chiny nie wiem jak ugryźć temat. Reflektor i szkło są okrągłe, to akurat nie stanowi problemu, gorzej że jest on wypukły (kopuła) no i szkło musi być reflowane - czyli niektóre elementy są wklęsłe a niektóre wypukłe. Podpowiecie jak zrobić to na przedniej części reflektora która jest wypukła? Z góry dziękuję za wszelkie wskazówki :) |
|
|
2012-05-12, 18:59
Pomógł 18 raz(y).
|
Hmmm, po zdjęciach w sieci ciężko wyczuć jakie są te "wzorki". Możliwości jest wiele. Jeśli taki reflektor: http://artmoto.com.pl/zdjecia/REFLEKTOR_WARSZAWA.jpg to po zrobieniu kopuły tworzysz płaszczyzny co np. 3mm (odsunięte od np. Prawej), na tych płaszczyznach tworzysz szkic i dajesz "Krzywa przecięcia". Na płaszczyźnie górnej rysujesz profil jednej z wypukłości. Potem dajesz lustro i ewentualnie promienie. Na szybko (2 5 minut) coś takiego wysmażyłem, może ci pomoże. http://www.pswug.info/image/forum/forum_760_3_669_4219.sldprt |
|
|
2012-05-13, 23:46
Pomógł 0 raz(y).
|
Hej! Dzięki wielkie za wskazówki, na pewno powalcze i dam znać jak efekty :) |
|
|
2012-06-21, 13:16
Pomógł 0 raz(y).
|
Niestety jakoś marnie mi idzie. Czy mógłbyś mi przekonwertować załączony plik do wersji 2011? Z góry dzięki. Kuba |
|
|
2012-06-21, 15:13
Pomógł 18 raz(y).
|
Niestety nie ma czegoś takiego jak konwersja do starszej wersji w SW. Mogę Ci zapisac w innym formacie, który SW "łyknie", ale będziesz miał bryłę bez "historii" czyli psu na budę ;-/ Tak sobie myślę, że można zrobić wypukłe szkło i nałożyć kalkomanię, ale pewnie nie o to Ci w sumie chodzi. Najlepiej mieć takie szkło w ręku i wtedy można przemyśleć jak to narysować. |
|
|