SolidWorks >> Modelowanie części >> Modelowanie - szkło reflektora
Autor Wypowiedź
2012-05-12, 17:18
Pomógł 0 raz(y).
Hej, od dłuższego czasu usiłuję zamodelować sensownie reflektor, a właściwie szkło reflektora od FSO Warszawy (M20) do mojej pracy magisterskiej, ale z chiny nie wiem jak ugryźć temat. Reflektor i szkło są okrągłe, to akurat nie stanowi problemu, gorzej że jest on wypukły (kopuła) no i szkło musi być reflowane - czyli niektóre elementy są wklęsłe a niektóre wypukłe.

Podpowiecie jak zrobić to na przedniej części reflektora która jest wypukła?

Z góry dziękuję za wszelkie wskazówki :)
 
2012-05-12, 18:59
Pomógł 18 raz(y).
Hmmm, po zdjęciach w sieci ciężko wyczuć jakie są te "wzorki".

Możliwości jest wiele.

Jeśli taki reflektor:

http://artmoto.com.pl/zdjecia/REFLEKTOR_WARSZAWA.jpg





to po zrobieniu kopuły tworzysz płaszczyzny co np. 3mm (odsunięte od np. Prawej), na tych płaszczyznach tworzysz szkic i dajesz "Krzywa przecięcia". Na płaszczyźnie górnej rysujesz profil jednej z wypukłości.

Potem dajesz lustro i ewentualnie promienie.



Na szybko (2 5 minut) coś takiego wysmażyłem, może ci pomoże.



http://www.pswug.info/image/forum/forum_760_3_669_4219.sldprt

 
2012-05-13, 23:46
Pomógł 0 raz(y).
Hej!

Dzięki wielkie za wskazówki, na pewno powalcze i dam znać jak efekty :)
 
2012-06-21, 13:16
Pomógł 0 raz(y).
Niestety jakoś marnie mi idzie. Czy mógłbyś mi przekonwertować załączony plik do wersji 2011?

Z góry dzięki.

Kuba
 
2012-06-21, 15:13
Pomógł 18 raz(y).
Niestety nie ma czegoś takiego jak konwersja do starszej wersji w SW.



Mogę Ci zapisac w innym formacie, który SW "łyknie", ale będziesz miał bryłę bez "historii" czyli psu na budę ;-/



Tak sobie myślę, że można zrobić wypukłe szkło i nałożyć kalkomanię, ale pewnie nie o to Ci w sumie chodzi.

Najlepiej mieć takie szkło w ręku i wtedy można przemyśleć jak to narysować.



 

PSWUG

Strefa Resellera

Publikuj

Społeczność

Ankieta

Linki

RSS

BOT