SolidWorks >> Modelowanie części >> pomoc w zrobieniu czesci
Autor Wypowiedź
2012-09-18, 15:00
Pomógł 0 raz(y).
Witam jestem bardzo początkującym uzytkownikiem solida, czy można prosic o pomoc w postaci tutka jak wykonac model czesci wg rysunku który załączam ??

 
Panienka do wszystkiego
2012-09-18, 17:05
Pomógł 66 raz(y).
Witam,

a na kiedy masz zrobic? Bo dla "zielonego" to bedzie spory klopot... Zapoznaj sie najpierw ze szkicami 2 i 3-D, i z odniesieniami. Funkcja, ktora to robi, to wyciagniecie profilu po sciezce. Profil, to okrag o sr. 5mm a sciezka biegnie po srodku powyginanego preta.


Dla bardziej obeznanych nie. :)



Pozdr. tomek
 
CSWP, CSWE, CSWI *** solid-blog.pl ***
2012-09-18, 17:15
Pomógł 405 raz(y).
Na płaszczyźnie przedniej narysuj to co widzisz po lewej stronie, oczywiście połowe i odbij lustrem w szkicu.

Następnie na płaszczyźnie prawej narysuj to co jest opisane przekrojem A-A, jako szkic w środku pręta (jakby ścieżka) i wyciągnij powierzchniowo.

Z menu krzywe wybierz rzut krzywej > szkic na ścianę - w ten sposób uzyskasz ścieżkę do wyciągnięcia po ścieżce. Można by było użyć linii podziałowej, albo narysować w szkicu 3D albo operacji gięcie ale może na początek wypróbuj ten pierwszy sposób:)
 
Panienka do wszystkiego
2012-09-18, 18:10
Pomógł 66 raz(y).
Eh Pawel,

Ty i te Twoje powierzchnie - wstawilbys cos, bo interesujaco nawijasz a ja stary worek nie moge se tego wyobrazic.

Pozdr. tomek
 
CSWP, CSWE, CSWI *** solid-blog.pl ***
2012-09-18, 19:10
Pomógł 405 raz(y).
A proszę bardzo:)
Tak BTW - wymiarowanie koszmarne...
Full rozmiar>>>http://www.pswug.info/image/forum/pret.jpg
 
Panienka do wszystkiego
2012-09-18, 20:00
Pomógł 66 raz(y).
Dzieki, dzieki Panie Pawel - jest o wiele lepiej niz p... sie ze szkicem 3-D. Tym bardziej, ze aby zrobic ten szkic (poprawnie), musialem i tak namalowac te rzuty. Sie czlek ciagle naucza...

Pozdr. tomek
 
SOLIDWORKS 2018
2012-09-26, 12:48
Pomógł 43 raz(y).
Mozna zrobić to szybciej: