SolidWorks >> Modelowanie części >> Ciężka spraw - faktura
Autor Wypowiedź
2012-10-18, 18:21
Pomógł 0 raz(y).
Na wstępie sie przywitam poniewaz nie znalazłem działu powitań. JEstem Studentem IV roku i mam nadzieje ze wspólnie sobie pomożemy.

Jako że staram sie zrobić prace inż mam pytanie w zwiazku z nadaniem ofpowiedniej agresywnej faktury na powierzchni bryły.

Całością ma być korpus robota kroczącego. Chciałbym aby miał albo łuski albo jakies kolce. Zastanawiałem się jak zrobić coś takiego i pomyslałem o odsunięciu od powierzchni trójkątów i ścieciu ich rogów.

Macie może jakies propozycje?

Dodatkowo zamieszczam plik PDF który mniej wiecej ukazuje bryłe jaką chciałbym pokryć. Finalna wersja jest dopiero w przygotowaniu.


Dzieki, pozdrawiam
 
CSWP, CSWE, CSWI *** solid-blog.pl ***
2012-10-18, 19:38
Pomógł 405 raz(y).
Tak BTW, chyba tekstura - już myślałem, że coś niezapłacone...

A wracając do tematu, czy to naprawdę jest konieczne? Czy nie można nałożyć odpowiedniego wyglądu/tekstury? Cokolwiek będzie zrobione geometrycznie będzie bardzo obciążać komputer.

Naprawdę sugeruję poszukanie fajnego materiału, z realview wygląda to bardzo fajnie. Obecnie można też z Modo stosować wyglądy...ale to już inna bajka.
 
2012-10-18, 20:32
Pomógł 0 raz(y).
Problemem nie jest wygląd bo z tym nie kłopotał bym was. Problemem jest to ze praca Inż polega na zastosowaniu obróbki generatywnej jednej z maszyn firmy OBJET i model zostanie stworzony fizycznie.
 
CSWP, CSWE, CSWI *** solid-blog.pl ***
2012-10-19, 10:15
Pomógł 405 raz(y).
No to w takiej sytuacji ja zrobiłbym tak, tą część korpusu wstawiam do złożenia. Łuski (lub inne elementy) jako oddzielne części będzie o wiele łatwiej ustawić względem korpusu, ale to cały czas "ręczna" robota. Jeżeli da się przynejmniejsz część powtórzyć jakimś szykiem, np. po krzywej - to ok, a jeżeli nie no to taka zabawa w układanie...