SolidWorks >> Rysunki >> POMOCY przekroje, wyrwania, szczegóły
Autor Wypowiedź
2013-02-12, 18:51
Pomógł 0 raz(y).
Witam,Czy może mi ktoś pomóc w których miejscach mogę zrobić przekroje, wyrawnia oraz widok szczegółów.

Studiuję Rysunek techniczny maszynowy Dobrzańskiego aby narysować to zgodnie ze sztuką, ale nie mam pomysłu co jak przekroić i zwymiarować aby było poprawnie.



To jest próbny rysunek pompy hamulcowej, który nie jest zrobiony poprawnie. Proszę o pomoc znających się w tym temacie.



Są to rysunki, których renderingi można zobaczyć w wizualizacji, gdyż w temacie swojej pracy mam układ hamulcowy, który już skończyłem rysować pozostały jeszcze tylko rysunki techniczne.

Fajnie byłoby też narysować widok rysunku w ułożeniu rozstrzelonym ale nie wiem czy się da.

Jeszcze pytanie, czy z takiego przekroju sprężyny można ją jakoś umieścić z boku aby narysować jej przekrój, tzn. liczba zwojów, średnica itp.
 
CSWP, CSWE, CSWI *** solid-blog.pl ***
2013-02-12, 20:31
Pomógł 405 raz(y).
Przekroje trzeba zrobić w takim miejscu, żeby pokakazać w jaki sposób poszczególne elementy są połączone. Na pewno przydałby się przekrój przez oś symetrii oraz przekroje lub wyrwanie tam, gdzie są śruby łączące całość.
Jest to zbyt małe żeby zobaczyć detale wewnątrz.
Wszystko zależy, co ma być pokazane na złożeniu, bo tam zamieszcza się informacje o współpracy komponentów, tolerancje, przyłącza etc. a detale na rys. wykonawczym.

Może się będę czepiał, ale skoro jest przkrój C-C to średnice tam powinny być zaznaczone a nie na widoku.

W rysunku można aktywować widok rozstrzelony, co się często praktykuje, żeby wstawić poprawnie odnoścniki. Alternatywnie można zrobić wycięcie 1/4 i widok izometryczny.

A co do sprężyn, model 3D w takiej postaci się nie do końa nadaje, zwłaszcza w przekroju, więc można go pokazać w widoku (bez przecięcia). Można też wygenerować rys. 2D konkretnej sprężyny: https://www.vanel.com/ i umieścić go obok modelu z SolidWorks.
 
2013-02-12, 20:58