Platforma NVIDIA RealityServer składa się z wyposażonego w GPU serwera NVIDIA® Tesla™ RS, działającego pod kontrolą oprogramowania RealityServer firmy mental images. Podczas gdy tworzenie fotorealistycznych obrazów dotychczas zajmowało godziny, a nawet dni, to nowe, pierwsze tego rodzaju rozwiązanie, może strumieniować fotorealistyczne sceny z prędkością podobną do tej, którą znamy z interaktywnych gier wideo.
„To gigantyczny skok naprzód, przybliżający nas do fotorealistycznej grafiki realizowanej w czasie rzeczywistym, dostępnej dla każdego”, powiedział Dan Vivoli, wiceprezes działu marketingu w firmie NVIDIA. „Firma mental images w pełni wykorzystała zasadę jednoczesnego wspólne przetwarzania danych przez GPU w celu osiągnięcia interaktywnego fotorealizmu w dowolnym miejscu i czasie - czyli czegoś, co jeszcze wczoraj należało do dziedziny science fiction”.
Oprogramowanie RealityServer wykorzystuje technologię iray®, pierwszy na świecie renderer odwzorowujący rzeczywiste zachowania fizyki za pomocą raytracingu i wykorzystujący masowo równoległą architekturę CUDA™ procesorów graficznych NVIDIA do tworzenia wyjątkowo dokładnych, fotorealistycznych obrazów poprzez symulację fizyki światła i jego interakcji z materią. Ponieważ raytracing jest jednym z najbardziej wymagających obliczeniowo zadań, technologia iray zaprojektowana jest tak, by wykorzystać moc obliczeń równoległych nowego serwera Tesla RS.
„Wszyscy powinniśmy mieć możliwość obcowania z Siecią w taki sposób, w jaki obcujemy ze światem rzeczywistym, czyli w trzech wymiarach”, powiedział Rolf Herken, prezes i szef działu badań firmy mental images. “RealityServer oferuje niezwykłe możliwości i dalekosiężne następstwa dla przedsiębiorstw i konsumentów, pozwalając na obcowanie z treściami 3D w takiej formie i w taki sposób, jaki spodziewa się nasz mózg”.
Cytaty klientów
„NVIDIA RealityServer zrewolucjonizuje sieciowy marketing i sprzedaż, pozwalając na interakcję z wirtualnymi produktami w bardziej realistyczny i bezproblemowy sposób”, powiedział David Kelly, prezes firmy mydeco.com, mieszczącej się w Wielkiej Brytanii witryny projektującej wnętrza. „Nasz interaktywny, wykorzystujący RealityServer program do planowania w 3D jest tym, co przyciąga klientów do mydeco, a realistyczna atmosfera niezmiennie wciąga każdego, kto jej doswiadczy.”
„Jednym z największych problemów, z którym stykamy się w badaniach w lotnictwie, jest zarządzanie i wizualizacja ogromnych zestawów danych przy jednoczesnym zapewnieniu ich bezpieczeństwa”, powiedział Fernando Toledo, szef Virtual Reality Center w National Institute for Aviation Research na uniwersytecie stanowym w Wichita. „Zastosowanie NVIDIA RealityServer do tworzenia wirtualnych prototypów, oceny projektów i zdalnej wizualizacji rozwiązuje te kwestie. Jesteśmy pod wrażeniem wydajności i możliwości realistycznego renderingu naszych wielkich trójwymiarowych modeli CAD za pośrednictwem Internetu bez konieczności ujawniania naszego adresu IP”.
„NVIDIA RealityServer jest integralną częścią naszej aplikacji do tworzenia scen 3D wykorzystywanej w portalu Facebook”, powiedział Mark Zohar, prezes firmy SceneCaster. „To unikalne rozwiązanie, wykorzystujące model przetwarzania w chmurze i procesory graficzne oferuje niezwykłe możliwości w zakresie tworzenia realistycznych aplikacji i usług 3D”.
Informacja o produkcie
Platforma NVIDIA RealityServer będzie dostępna od 30 listopada 2009 roku. Konfiguracje Tesla RS rozpoczynają się od zestawu ośmiu GPU i mogą rosnąć wraz z liczbą użytkowników pracujących jednocześnie. Konfiguracje pozwalające na dostosowywanie do własnych potrzeb, dostępne będą w ofercie największych integratorów systemów i kosztować będą średnio 25000 USD.
Edycję deweloperską oprogramowania RealityServer 3.0 będzie można pobrać bezpłatnie, wraz z możliwością wykorzystania w aplikacjach niekomercyjnych. W przypadku zastosowań komercyjnych, opłata licencyjna przypadajaca na jeden GPU wynosi min. 3000 USD. W celu ustalenia innych opcji licencyjnych prosimy o kontakt pod adresem sales@mental.com .
Więcej informacji na temat NVIDIA RealityServer znaleźć można pod adresem
www.nvidia.com/realityserver lub
www.realityserver.com.